söndag 6 augusti 2017

Känslan alltid viktigare än tekniken




Ostrukturerad men flegmatisk skulle man kunna sammanfatta min sommar. Jag har inte kunnat bestämma mig för var jag ska bo, så jag har bott lite överallt. Jag har inte kunnat bestämma mig för vad jag velat göra, så jag har inte gjort nånting. Och ibland har jag gjort lite allt möjligt. Vädret har inte heller riktigt kunna bestämma sig.

Under året har jag inlett en retroresa där jag bromsat upp och låtit digitalkamerorna vila. Analogt fotografi bromsar ner plåtandet. Med polaroiden så kanske jag tar en bild per resmål. Med de gamla analoga kamerorna skjuter jag mer från höften, utan att ha en aning om det blev nåt. Mitt senaste loppisfynd är inne på tredje rullen utan att jag ens vet om den fungerar... Men det spelar väl ingen roll!?

Nu samlar jag på hög i alla fall. Både texter och bilder. Det livslånga samlandet. Bara att hålla ut och inte ge sig. Ett par bra bilder per år blir så småningom en stor bunt bra bilder. Jag har ingen brådska. Det här med olika tekniker är också nyttigt eftersom man inser att tekniken inte är så viktig. Det spelar ingen roll vilket redskap man använder. Känslan är alltid viktigast!

Inga kommentarer: