måndag 14 februari 2005

Gang-bang och Åke Green

Förra veckan ropade Silbersky om rättsskandal och en massa annat korkat (inte förvånande när det gäller honom...). Den här veckan börjar äntligen mer nyanserade röster framträda Till och med hockeyklubbarna verkar nu inse att det inte är okej med gang-bangs, åtminstone markerar de avståndstagande med dagens avskedanden.

Förra veckan ifrågasattes inte hockeyspelarnas sexvanor, utan kvinnans trovärdighet - som om det vore "normalt" att tre män har sex med en kvinna. (Jag har aldrig varit med två män och en kvinna SAMTIDIGT! Ärligt talat vet jag inte om jag är så sugen heller...)

Åke Greens predikan fick godkänt i Sverige - när det handlar om homosexuella så får man moralisera. Motaladomen förra veckan är ett annat exempel på manliga maktstrukturer. En 13-åring är i mina ögon ett barn. Det är olagligt att ha sex med barn. Men om de är redlöst berusade så är det okej?

1 kommentar:

Anonym sa...

Asså jag gillar inte gang-bangs men jag brukar ha det endå.