lördag 21 mars 2015

Avtryck från senaste veckan

Rubriken "senaste veckan" började jag med när jag skaffade en kompaktkamera som alltid fanns med i jackfickan. Det var då jag började fotografera spontant. Det var också då mina dokumentära bilder blev bättre. Så här är åtta bilder som jag tagit den senaste veckan.








Den här bloggen fyllde i undanskymdhet tio år förra månaden. Jag använde den dagligen till och med 2012. Men sen tappade jag lusten att skriva och ville bara lägga upp bilder och har använt min Tumblr-blogg för dagliga uppdateringar.

Men nu börjar jag tröttna på singelbilder och vill visa lite till. Blev dessutom påmind om att jag har över två miljoner tittare på det här Blogger/Google+-kontot, så jag får väl tänka lite strategiskt. På samma gång tänker jag ofta på att sluta med bloggandet helt och bara göra fotoböcker och printar. Jag vet ju hur jag själv tittar på bilder på nätet, jag bläddrar och bläddrar vidare. Fotoböcker är nåt mer och printar eller förstoringar, mmm, bara att gå nära och titta på kornet och svärtan ger ståpäls.



Inga kommentarer: