tisdag 15 december 2009

Julstämning i Mönsterås


Jag är barnsligt förtjust i snö och särskilt snöfall tycker jag är vackert. Det gör mig på bra humör. Så när jag ändå körde förbi Mönsterås så svängde jag in och passade på att ta lite bilder i köpingen. Det var ganska glest med människor.


Jag hade 85/1,8 monterad på kameran och inget annat objektiv att välja på. Jag hade 1/160 s slutartid inställd och ISO 1600 och sen fick kameran välja bländare.


Upptäckte att det finns ett hotell i början av Storgatan och en pizzeria i det gamla konditoriets lokaler. Det här är min favoritbild i serien.


Den svaga kröken runt kyrkan med butiker på motsatta sidan gör sig perfekt för den här sortens bilder. Plötsligt ligger butikerna på rad. Tyckte det blev häftigast bilder när jag hade bilarnas strålkastare mot mig.

4 kommentarer:

Hasse´s Skärgårdsbilder sa...

- Snyggga bilder på snöfallet. Håller med om att 3:an är favoriten även för mig.

Göran S sa...

Usch för snö och blåst,men snart vänder det och blir ljusare igen!

tomasrj sa...

Hasse: Tack för kommentar.

Göran: Du är van vid ekvatorns klimat. Men nu är du snöplogarnas land.

Kerstin sa...

De där bilderna gör mig nästan lite nostalgisk.
Jag firade ju en del jular i min ungdom i Timmernabben, och julhandlade då också en del i ett julpyntat Mönsterås.

Gud jul förresten.