onsdag 30 december 2009

Tillbaka till 2009 – del IV

Fortsätter plocka fram favoriter ur arkivet med datumstämpel 2009. Under hösten debuterade jag som sportfotograf. Det är innebandy som jag fotograferat. Totalt blev det 21 matcher och från dem plockar jag några favoriter.


Det går väldigt fort i innebandy och bollen är lätt och far iväg dit man inte alltid tror. Då är det lätt att spelarna blir lite förvirrade. Och det blir bra på bild.


Här verkar dock både försvarare och målvakt ha kontroll över bollen.


Helst vill jag ha med både nån form av närkamp samt bollen och att klubborna syns. Men ibland kan ren styrka, kamp och koncentration ge möjlighet till närbilder som inte kräver något mer än just ansikten.


Det är svårt att plocka ut bra bilder. En annan dag skulle jag säkert göra ett annat urval. Den här tycker jag är kul med koncentrationen i ansiktena och bollen som är på väg mot mig. Den träffade mig på låret.

Sport började jag med under hösten. Det hoppas jag kunna utveckla framöver och jag tror att innebandy där avstånden är korta och hastigheten hög är en nyttig skola för sportfotografering som handlar mycket om att läsa spelet och ligga före och vara beredd på spelarna där bollen kommer att hamna.

1 kommentar:

Kjell E sa...

Jag tittar in för att bl.a. önska dig ett Gott nytt år.
Jag tillhör dem som inte dramatiserar över varken millenieskifte eller ett nytt decennium.
Det är bara den begränsade arten Homeo Seapis, som ser det så, resten av naturen ser andra förändringar som påverkar oss mer.