tisdag 1 december 2009

Två bilder till


Hunden ligger gärna inomhus på de gamla ekplankorna. Han lystrar särskilt till orden "promenad" eller "gå ut". Då är han snabbt uppe på alla fyra och viftar på svansen. (50 mm f/1,8)


Får han springa fritt nån gång ibland så blir han extra glad. Jag brukar sätta mig på huk och ge honom tjugofem meter innan jag ropar på honom. Då hinner han galoppera och trava innan han saktar in och blir ompysslad av plasthusse, det vill säga undertecknad. (55-250 mm f/4,0-5,6)

4 kommentarer:

Kjell E sa...

Härliga hundbilder.
Förstår att du känner hunden väl för att kunna fånga rätt ögonblick.
På första bilden verkar han förstå att det är något på gång.

tomasrj sa...

Tack Kjell E. Jag har känt hunden i sex år. Jag är hans stora idol. Både han och katterna har lärt sig att posa när jag kommer med kameran.

ilse-marie sa...

Oj vilka härliga bilder (inte bara på denna post)! Din blogg får mig att tänka - jag borde börja fota mer igen... speciellt min hund! ;-)

tomasrj sa...

Tack för kommentar. Ser att du kommit igång igen med bloggandet. Men visst var det via dina fotografier som jag upptäckte din blogg!? Så fler bilder på din fotoblogg skulle jag se fram emot.
:-)