måndag 22 februari 2010

Handboll i Mönsterås


Mönsterås HK tog hemma emot Tollarps IF under söndagen. Båda lagen låg inför mötet på samma poäng mitt i tabellen. Vid senaste mötet i Skåne vann Tollarp så Mönsterås ville ha revansch. Mönsterås i blått och Tollarp i gröna västar. Skytten heter Kjell Aldorsson.


I den här matchen hade jag skytt och målvakt i linje vid tre tillfällen. Första gången stod domaren i vägen. Andra gången var jag inte beredd. Tredje gången blev den här bilden. Jag har fortfarande svårt att få till bra handbollsbilder. För att vara säker på att få med några bra bilder hem så försöker jag få så många skott som möjligt på bild, men egentligen så ska man väl kanske fokusera på den anfallsspelare som står i bäst vinkel och hoppas på att han får bollen och att man hinner ta bilden.


Enklast är det ju att fotografera när spelarna står still. Här inväntar Mikael Lindqvist klartecken från domaren för att få lägga en straff. Mönsterås vann mötet med 29–19.

Inga kommentarer: