lördag 10 april 2010

En ny era

Den här veckan har det inte blivit några nya bilder. För ett halvår sedan gjorde jag premiär som sportfotograf. Jag började med innebandy. Sedan blev det handboll. Idag kommer jag förmodligen att besöka min första fotbollsmatch med kameran.


Den här bilden på två killar i Sandbäckshults P12-lag tycker jag är riktigt kul. Fotot tog jag i mitten på januari, just när grabbarna genom elegant passningsspel gjort mål på Nybro. Glädjen är inte att ta fel på.


I höstas fotograferade jag nästan alla seniorspelare i Sandbäckshult innebandyklubb. Amanda är duktig offensiv spelare i damlaget.


Robert har varit aktiv i Sandbäckshults IBK under sexton år. Senaste åren som seniortränare. Den här säsongen tränade han damlaget. Sexton år är en lång tid och han vill nu gå vidare till någon annan klubb. Hoppas att han hittar ett tränarjobb som passar.

Inga kommentarer: