tisdag 3 januari 2012

Jag är fri och kan dra täcket över huvudet

Igår tänkte jag ta en bild, men sen gjorde jag inte det. Jag tänkte ta en bild på kvällstidningarna som låg bredvid varandra i tidningsstället i affären. Men jag blev bara trött när jag såg dem ännu en gång plockat fram nån gammal bitter högersosse som säger att Juholt inte har nåt förtroende och att sossarna förlorat på det. Och vips så sjönk förtroendet lite till för Juholt och sossarnas opinionssiffror föll ytterligare.

Och idag hör jag att en majoritet av vänsterpartiets distrikt vill ha delat ledarskap, men det har inte partistyrelsen tänkt sig, när de svarat på motioner inför vänsterpartiets kongress senare i veckan. Utsökt läge för högerpressen att kunna dra på detta till krigsrubriker. Kan man ställa partiledarkandidater mot varandra så ska det nog gå att få igång den stora "falangstriden" också. Allt för att kvällspressen ska få profitera och kratta gången för ytterligare en mandatperiod med borgerlig regering.

Det är i dessa lägen, när politik inte handlar om politik, utan om formalia eller personer, som jag känner en lättnad över att ha lämnat mina politiska engagemang bakom mig. Jag är fri och kan dra täcket över huvudet, leverera lite bilder och skita i alltsammans.

Inga kommentarer: