måndag 6 augusti 2012

Sommarens roadtrip närmar sig slutet

När sommaren började så gjorde jag upp en plan med upplevelser som jag ville pricka av kombinerat med en kalender där jag prickade in sommarens olika evenemang. Från början var tanken mest att samla på mig sommarbilder från hembygden. Men när jag nu tittar igenom bildmaterialet så har det blivit en fin mix med vardagliga bilder som beskriver sommaren i östra Småland med omnejd.

Sommarens kalender och min Canon 7D med 24-70/2,8L som jag mestadels använt.
Drygt 80 bilder har jag sorterat ut hittills. Men sannolikt ska en del bort och nya tillkomma. Dessutom fortsätter jag ju fotografera – sommaren är ju inte slut än. Resultatet ska jag i ett första skede sätta samman till en fotobok som jag kan använda för att marknadsföra mig själv. Många av bilderna skulle också gå att göra en utställning av.

Gillar också min lilla kompaktkamera Canon S95 som är snabb och ljusstark och kan ställas in helt manuellt precis som en systemkamera. I vidvinkelläget och riktigt nära så är den här kameran allra bäst. När jag plåtar med den här så frågar inte heller någon om jag kommer från nån tidning eller varför jag fotograferar.