tisdag 24 juni 2014

Anna Carlsson – I'll do it for you

I dagarna har Anna Carlssons debutskiva kommit. Jag hade Annas lillasyster i skolan och det var på den vägen jag lärde känna hennes familj. Då sjöng hon och spelade gitarr i Queens Of Grace. Efter gymnasiet splittrades tjejerna och Anna började framträda solo. Jag har följt hennes karriär med kameran och kan väl nästan titulera mig husfotograf. I april fyllde hon biosalongen i Blomstermåla Folkets hus för en konsert som också var ett avstamp inför skivan. Det var en skarp strålkastare på Anna. Resten av scenen var svart. Efter spelningen avtackades hon med en blomsterbukett och tittade ner i buketten och då såg jag bilden. När publiken gått och arrangören höll på att tömma scenen så tog vi bilden som Anna direkt tyckte var ett skivomslag och så blev det. Nu är skivan här! 28 juni spelar hon på Nabbedagen, där finns möjlighet att köpa hennes skiva.



Inga kommentarer: