söndag 4 september 2005

Sexistiska handskar på hyllan


"Magnus Hedman lägger handskarna på hyllan" skriver Aftonbladet och illustrerar det med en bild på en naken kvinna stående framför en naken man (Hedman) som håller sina handskbeklädda händer över kvinnans bröst.

Aftonbladet gör någon slags koppling till Expressen, men drar sig inte för att publicera bilden.

Jag klickar mig in på Expressens sportsida och där är det en avklädd kvinna som ligger framåtböjd, så man ser brösten under armarna. Det är en annons för nån tidning. "Här har du ditt liv" säger en annan bild som lär visa Therese Alshammars stjärt med en minimal bikinitrosa.

Sportredaktionerna har väl alltid varit gubbsjuka. Nog minns man Galenskaparnas sketch där den manliga sportreportern promt skulle intervjua den kvinnliga stjärnan medan hon bytte om. Det är tjugo år sedan och sen dess har det nog bara blivit värre!

Dessutom fick jag just se att kvällstidningarna sunkiga skämt återkommer på denna blogg - utan någon källhänvisning.
Attefalls kreativa blogg

2 kommentarer:

Anonym sa...

*ler* Vänsterpartisten Tomas verkar ha en dålig dag. Du förstår inte att detta inte är en journalistisk blogg utan en personlig betraktelse. Och att du inte har humor, i min mening, är ju ett stort problem…

tomasrj sa...

Källhänvisningar är knappast avhängigt om det är en journalistisk eller personlig blogg.

Min humor verkar vara ett större problem för dig än för mig.