måndag 21 juli 2008
Uefa fick tugga gräs när Max vägrade ge sig
Nästa år arrangerar Uefa EM i fotboll för U21 i Sverige. Bland annat var det tänkt att en del matcher skulle spelas i Borås. Eftersom McDonalds sponsrar EM så kom krav på den konkurrerande hamburgerkedjan Max, som råkade äga en restaurang på arenan i Borås, att de var tungna att hålla den stängd under matcherna.
Men Max är en stursk hamburgerkedja som vägrade följa Uefas krav. Förhandlingar har pågått hela våren men Max var inte nöjda med kraven som ställdes på dem.
Uefa vill bara tugga McDonalds. Därför tvingades man bita i gräset och skippa Borås. Det blev ett långfinger åt Uefa och McDonalds vars profitbegär blev deras nederlag.
Andra bloggar om: fotboll, u21, borås, mac donalds, max, uefa, profit, ekonomi, politik
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
6 kommentarer:
Jaja, marknadsliberalism skapar frihet....
Pelle
Precis ;-)
Vist fri konkurrens framför allt! Kul att storföretagen gillar maximen.
En sund reaktion av McDonalds och lika sund reaktion från Max.
Det är så marknaden funkar. Träter två får man göra upp. Utan statlig inblandning.
Ja, heja Max! säger jag, men synd om boråsarna som inte får se fotboll ..-)
Elisabet: Boråsarna får nöja sig med att se Elfsborg.
Skicka en kommentar