torsdag 11 augusti 2005

Pernillas avhopp

När jag höll på att fixa i ordning frukost, på förmiddagen idag, ringde telefonen. En partikamrat var oroad över att "ännu en vänsterpartist slutar". Media hade talat om en schism mellan Pernilla och Lasse.

Jag lugnade. Pernilla har gjort ett toppenjobb. Och vad har inte hon fått kämpa med under de fem år som hon haft jobbet!?

"Skarp kritik mot Pernilla Zethraeus" ser jag på DN:s hemsida. Naturligtvis har man raggat upp en avhoppare från vänsterpartiet och en av de så kallade förnyarna för att få kommentarer om Pernilla.

Pernilla företräder partiets programförklaring som en majoritet av medlemmarna står bakom genom kongressbeslut. Men återigen väljer media att fokusera på den minoritet som inte ställer upp på nuvarande partiprogram. Jag skulle vilja påstå att kritiken därför är irrelevant.

Länkar
"Jag är och förblir vänsterpartist"
"Skarp kritik mot Pernilla Zethraeus"

Inga kommentarer: