söndag 10 januari 2010

Handbollsbilder

På söndagen var det handboll i Mönsterås. Topplagen i division 3, Växjö HF i gult och Mönsterås HK i blått skulle mötas. Mönsterås täppte till i första halvlek och kunde gå ut till pausvila med några måls ledning.


Det var första gången jag fotograferade handboll. Första halvleken stod jag mitt på långsidan och då får man ju med försvararnas ansikten när de möter upp anfallande spelare.


I andra halvlek stod jag nere i ett hörn med förhoppningen att få några snygga hoppbilder. Jag valde fel sida, hoppades på Mönsterås, men det blev mest som på bilden där spelarna fastnade i försvarets grepp.


Det var mycket slit i kläderna. Dra i tröjan är väl inte okej?


I andra halvleken tappade Mönsterås greppet. De kom inte igenom Växjös försvar och kunde inte göra mål.


Mönsterås fick se sig besegrade av gästerna från Växjö med siffrorna 17–21.

Inga kommentarer: