tisdag 17 juli 2012

Så gjorde jag stopp i Oskarshamn

Min roadtrip denna sommar fortsätter. Jag gör en hemester med kamera med dagsutflykter i omgivningen. Idag åkte jag upp mot mina gamla hemtrakter Oskarshamn. Tänkte först göra stopp i Påskallavik, men där kom en regnskur och termometern visade ynkliga 13°C så jag fortsatte längs kustvägen norröver. I centralorten upphörde regnet och kvicksilvret steg till sommarnivå.

Det blev stopp vid hamnen i Oskarshamn och jag satte mig ute på Badholmen och såg Ölandsfärjan ge sig av. Sedan blev det kaffe och en skagensmörgås på Café Seglarhyllan. Senast jag var där provade jag sillsmörgåsen som fortfarande är min favorit. Skagenröran utmärkte sig inte. Men stället rekommenderas tack vare den fina utsikten. Jag avslutade dagstrippen med ett besök i Stensjö by och jag återkommer därifrån i ett senare inlägg.


Inga kommentarer: