söndag 13 september 2015

Typ senaste veckan #37


Så där, då återupptar jag bloggandet här. Min Tumblr får vila lite när jag försöker minska ner tiden jag lägger på bloggande. Här på blogspot kör jag veckobloggande där jag summerar senaste veckan. Denna första gång i höst så sträcker jag ut veckan till kanske tre stycken.

Överst en bild från förra veckans dubbla 40-årsfest. Grattis till Mia och Mattias som bjöd in till stort och skoj partaj. Här hemmavid är allt som vanligt. Kossorna idisslar och tittar nyfiket när man går förbi.



Victor och Anna blev ett par förra lördagen och jag tog lite bilder. Grattis till er. Nedanför en bild jag tog på Korpaholmarna utanför Lysingsbadet i Västervik i slutet av augusti. Det finns några broar så man kommer ut på holmarna där man kan filosofera och njuta av stillheten.



Seglarholmen utanför Figeholm för två veckor sen. Museiföreningen där jag är sekreterare hade upptaktsmöte med finmat där ute. Nedanför fotografen Jan Nordström som bland annat gjort en fotobok om Kalmar FF där Rasmus Elm spelar. Bilden tog jag igår på Larmtorget i Kalmar där Pride-paraden avslutades. Det var första gången jag träffade Rasmus och han var en ödmjuk person.



Fler bilder från Prideparaden, som ju är fotovänlig. Massor med glada människor med regnbågsflaggor. Glenns Hysén deltog och jag tog naturligtvis en bild även på honom. Nedanför ytterligare några bilder från gårdagens parad. Barnen längst ner skrek "Alla får va som dom vill, hej" och på hej hoppade de… hela paraden igenom. Jag förflyttade mig strategiskt och hann se tåget passera på tre ställen. 5000 personer deltog för att visa att alla människor får tycka om vem de vill.




Inga kommentarer: