söndag 8 april 2018

Det är vår

Vid åttatiden ikväll anlände jag till Västervik efter tio dagar ute på vischan. Jag gick bort till Willys för att fylla på det här kylskåpet och skafferiet och koltrastarna försökte överrösta varandra och det var ett vitt landskap som jag lämnade för tio dagar sedan, ikväll var det ett spirande vårlandskap och fjärilarna inne i mitt bröst hoppade omkring som små barn, kiknande av skratt och det var knappt jag klarade av promenaden bort till Willys. Fick stanna och andas, suga in vårluften, ljuset, landskapet. Kort sagt, det var vårkänsla och jag har överlevt ännu en vinter. 

Egentligen skulle jag kunna fortsätta ha påsklov, för det var idag som kreativiteten satte verklig fart, jag skrev klart fem dikter och påbörjade ytterligare tre och plötsligt börjar jag känna att jag verkligen har material till den där jäkla boken som jag funderat på egentligen sen förra boken kom ut för snart fyra år sen. Kanske ska begära in lite offerter från olika tryckerier. Nästan inga nya bilder tagna under senaste veckorna, så det blir en gammal selfie från i höstas.

Inga kommentarer: