söndag 16 juni 2013

Bilder från This is Hultsfred 2013

Här är lite bilder som jag tog på lördagskvällen i Hultsfred. På scenen bland andra The Nomads, Mashima och Trubbel.













































Allt plåtat med 5D mkII och 50/1,4. Se även mina bilder från fredagens This is Hultsfred. Här.

lördag 15 juni 2013

27 bilder från This is Hultsfred

Jag tog med min retrokamera X100 och åkte till Hultsfred. För 27 år sedan arrangerades den första Hultsfredsfestivalen. I våras höll det på att ta slut i Hultsfred. Men "går det inte så går det ändå" Här är därför 27 bilder från This is Hultsfred!

1988 var jag på min första Hultsfredsfestival. Då fanns ännu inte Saharascenen. Idag var det nästan som då. Det var parkering på Sahara, precis utanför den gamla entrén till Folkets Park.


























tisdag 4 juni 2013

Blomstermåla – Nickebo 6–3

Det stod 4–1 när jag kom dit i halvtid. Blomstermåla fortsatte offensivt och tvingade Nickebo till ett självmål. Det suckades bland Nickebopubliken. Strax därpå satte jag mig vid kortsidan och nästan omgående kom Bratt fram och rundade målvakten och jag fick min bild och åkte hem. I 87:e och 88:e minuten verkar hemmalaget trott att det var klart varpå Nickebo reducerade två gånger till slutresultatet 6–3

Kvällssolen gav ett häftigt ljus. Ser ut som jag blixtrat på nära håll. Men avståndet är nog 40 meter.

Så här ska väl en actionbild se ut. 6–1.


söndag 2 juni 2013

Bilder från Bluesfestivalen i Mönsterås 2013

Årets Blues and Roots i Mönsterås bjöd på en regnig lördag. Den i vanliga fall knökfulla Storgatan var gles mellan paraplyerna. Och gräsmattan framför kyrkan var tom. Men väder kan man inte rå för och alla som var där verkade gilla gatubluesen. Själv lider jag fortfarande av en manlig förkylning och ett par timmar på lördagens gatublues var vad jag orkade med.