fredag 28 september 2012

En mus, en katt och jag

Vanligtvis så skriver jag inläggen på eftermiddagarna, men låter dem publiceras vid kl sex varje morgon. Ibland har jag en hel veckas inlägg förberedda. Dock ej detta, då klockan verkligen är tidigt på morgonen. Hostan fortsätter men ibland inbillar jag mig att jag är piggare. Och pillertrillandet. Jag tror inte att jag ätit så mycket piller i hela mitt liv som jag gjort de senaste veckorna. Mot värk, mot bakterier, slemlösande och halslindrande.

Dygnsrytmen blir helt rubbad så jag var vaken när katten ville in i en av garderoberna under snedtaket vid kl ett i natt. Jag tror att vi har objudna hyresgäster där så jag brukar låta katten gå ett varv. I natt kom han naturligtvis ut från garderoben med en levande mus. Vi jagade den en stund men lyckades tappa bort honom i stora rummet. Jag har en lunginflammation att skylla på, men katten har inte alltid koll, det kan jag säga...

Katten gick ut och jag gick till sängs och sov gott och inte en enda mus i drömmarna. Vi fem kom katten in och efter att ha ätit så tänkte han gå och lägga sig, så jag fick påminna honom om att vi troligen var tre. Katten gick och luktade, men det var jag som hittade musen bakom kakelugnen och jakten satte fart på nytt. Det slutade i badrummet där musen drog ner genom golvbrunnen, för där slutade spåren. Jag lade på gallret efteråt och hoppas att han får en trevlig simtur till ett land utan katter...

Det har blivit en och annan mus. Bilden är från mars förra året.

Cool artist som spelade på Bluesfestivalen i år.

Fliseryd har gjort mål i en ungdomsturnering i innebandy i Kalmar förra året.

Alla tiders cola, tillverkas av Åbro.

Inga kommentarer: