söndag 28 augusti 2016

Senaste veckan #34


Skördetid och skolstart. När ungdomarna började skolan så kom sommarvärmen tillbaka. Det har varit en fin vecka. Skönt att komma igång igen. Trodde aldrig att jag skulle skriva så... men jag tycker att det är kul att gå till jobbet. Schyssta ungdomar och en bra och tillåtande stämning i kollegiet har gjort att jag stannat kvar i Västervik.

Jag är inne i en månadsgammal årslång workshop med mitt fotografi där jag skickar bilder och bollar tankar med fotografen Micke Berg. Han har redan satt fingret på ett antal moment där jag kan utvecklas. Bland annat har jag helst försökt slippa ifrån efterarbetet. "Du slarvar med dina negativ", skrev Micke och det är sant. Så nu lär jag mig att efterbehandla bilderna.

I flera år funderade jag på att börja på workshopen, men har skjutit på det, inte vågat, rädd för att höra sanningen. Men kritiken hittills har varit konstruktiv och rättvis och jag får massor med tips och utvecklas. Vid sidan om Sune Jonsson så har jag alltid angett Micke Berg som en inspirationskälla. Nu också som mentor i ett helt år!



Inga kommentarer: