onsdag 14 september 2016

Lofta Caffè och Visbiblioteket


Senaste månaden har jag bläddrat extra mycket bland gamla bilder av flera anledningar. Dels för att plocka upp bilder till kommande utställningar, men också för att träna redigering av bilder.

Utställningarna är kul. Sedan länge är det planerat att jag ska visa bilder på Lofta Caffè under oktober månad. Det blir ett tjugotal bilder. Tretton bilder har jag redan färdiga inom ram, ytterligare en bunt förstoringar är på gång och ska ramas in. 1 oktober är det vernissage och utställningen hänger i tre veckor. Det blir blandade bilder på människor.

Under hösten kommer jag också att hänga bilder på Visbiblioteket i Västervik. Där blir det samma utställning som jag visade på This Is Hultsfred – alltså mingel och festivalbilder från Hultsfred.

Men bildinsamlandet har stannat av. Jag tar knappt inga nya bilder och de bilder jag tar är inget att spara på. Jag är inne i en fas där fotograferingen går trögt. Jag ser saker, upplever saker, men tar inga bilder. Inga bra i alla fall. I stället målar jag upp bilderna på näthinnan och sparar dem för mig själv. Men det är väl också ett sätt att fotografera...

Jag har delvis bytt bostadsort och finns numer mest i Västervik och måste skapa nya kontakter och hitta nya projekt här. Först och främst letar jag något långsiktigt projekt, gärna föreningsliv, gärna udda, där det är lätt att dyka upp och ta lite bilder och sen komma tillbaka då och då och fortsätta.

Bjuder med en bunt blandade bilder från åren 2002–2014.












Inga kommentarer: