fredag 30 september 2016

Blandade vädrade bilder ur arkivet


Imorgon lördag är det vernissage på Lofta Caffè. Ett tiotal av bilderna som jag visar där har jag haft färdiga och inramade i flera år. De sista tio bilderna tog jag fram för några veckor sen. Ångesten när jag hade plockat ihop bilderna och skulle skicka dem till Crimson för kopiering var inte att leka med.

När jag började plocka upp bilderna och skulle rama in dem var det som en Golgatavandring. Det kändes bara onödigt, för ingen av bilderna var något att ha. Det var inget kul att titta på bilder, absolut inget kul att ta några nya bilder.

I tisdags var jag i Lofta och hängde upp bilderna och träffade pressen. Det var en del pyssel. Vi var tre personer som arbetade i fyra timmar med att få upp allt. Plötsligt började det hända något med bilderna. På plats i miljön fick de nytt liv och när jag åkte från Lofta var det med en förnöjsamhet. Jag har gjort något! Satt avtryck! Ingen ångest.

Västerviks-Tidningen gjorde också en väldigt fin artikel om utställningen. Imorgon är det vernissage. Jag ska dit och mingla runt lite, sen kan jag släppa utställningen. Och börja fokusera på nytt material.

Kommande vecka rör jag lite på mig i Västervik. Flyttar från norra änden av stan till södra och både lite mer centralt, men till avsides kvarter där jag hoppas komma till ro. Hoppas att miljöbytet också kan bli bränsle till nya bilder.

Vädrar en bunt bilder från 2002 till 2016 som inte fick följa med till Lofta. I stället ser ni dem här.










Inga kommentarer: