söndag 8 januari 2006

Sista dagens förmiddag

Godmorgon - jo, det kan behövas lite stimulerande och stärkande efter tre dagars kongressande som börjat vid nio och slutat fram mot midnatt. I går kväll var det kongressfest som slutade vid ett.

Gårdagen handlade om allmänpolitik. Själv propagerade jag för lägre moms på ekologiska varor för att göra ekologiska varor (helst) billigare än konventionella varor. Det fanns en liknande motion om hälsokostvaror.

Gårdagen präglades också av det som är vänsterns frågor. Något som CH Hermansson fick bekräfta. Det var också något som Margareta Abrahamsson - underbar standup-tant (får man skriva så?) bekräftade under den härliga kongressfesten.

"Andra generationen" stod för den övriga underhållningen. Det är precis vad det låter - andra generationen invandrare som präglats av Sven-Ingvars med orinentala toner. Underbart och magnifikt och långdanserna avlöste varandra.

Ja, kommer inte på mer nu, utan återkommer med en slutrapport när jag kommit hem.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Och inte såg man dig på TV!

tomasrj sa...

Beror nog på att du inte vet hur jag var klädd eller helt tydligt vet hur jag ser ut och var jag satt.

Anonym sa...

Eller att jag inte såg alla inslag där du intervjuades.

;-)

tomasrj sa...

Ha ha. Jag intervjuades inte någon gång. Det krävs att man avviker från mycket mer från partistyrelsens förslag för att bli intervjuad.