Som ett brev på posten får nu chefen för Hultsfredsfestivalen sparken efter att var sjätte besökare uteblivit. Det säger Rockpartys styrelseordförande Lennart Beijer till Dagens Nyheter.
Precis som jag skrev om festivalen så gissar jag att biljettpriset är en viktig faktor för antalet besökare. Sedan måste nog festivalen bestämma sig för vilket utbud man ska ha; var man ska nischa sig. Själv gillar jag rookietanken!
Andra bloggar om: hultsfred, hultsfredsfestivalen, kultur
3 kommentarer:
Ja Emmabodafestivlaen har ju nischat sig på så vis att ta hit band som inte är överdrivet kända Cardigans var med där innan dom slog igenom men jag vet inte vad biljettpriset är här i emmaboda
/Micke
Att han får sparken tycker jag är en bra present åt honom. Nu har han något att sysselsätta sig med när snön faller till jul.
Micke: Hultsfred har tradition på att hitta nytt och blivande storheter.
Men publiken har förändrats. Tidigare var det mer svartklädda besökare med tuppkammar. Idag är det HM och inte ett dugg utmanande.
Då var 12000 besökare jättebra. Idag är 23000 besökare uselt! Det är där man med utbudet måste bestämma hur man vill ha det. Och i det gäller också att känna sin publik och kunna de andra festivalerna för att hitta ett vinnande koncept.
Skicka en kommentar