onsdag 1 april 2015

Bilder från slutet av mars och Första april ;)

Dagarna rullar på och imorgon börjar ju påsklovet. Västervik håller fortfarande drömmen vid liv om ett spel i allsvenskan nästa säsong. Två matcher kvar, på lördag kommer AIK till Västervik - vem kunde tro att det skulle ske. Jag jobbar ihop med Västerviks målvakt som Södertälje inte lyckades lura. Han bör nog inte åka till Södertälje på semester i alla fall… :)



Första april idag. Undrar vem som hängde upp ovanstående anslag på lite olika platser i skolan? Jag har kört samma skämt på nån tidigare skola och eleverna var nog mer lättlurade då. Då var eleverna jätteupprörda och undrade om det verkligen var lagligt att förlänga terminen… Nu kommenterade de bara om vi hade sett "skolans aprilskämt" som de tyckte var "jättedåligt"… ;)

På vägen hem stannade jag till på styrelsemöte med Hamnamagasinets Vänner i Figeholm. Vi är typ två  gubbar i styrelsen som ännu inte har fyllt sjuttio. Jag har varit sekreterare där sen 90-talet. Det är enda uppdraget jag har kvar från min gamla hembygd.



Inga kommentarer: