lördag 4 april 2015

Ett bildspel med vinterns bilder

Ni som följt mina bilder på tomasrj.tumblr.com de senaste åren vet att jag helst går runt med kameran på gatorna i Kalmar eller hänger på nåt idrotts- eller kulturevenemang i trakterna runt Mönsterås. Den här vintern har jag arbetat i Västervik och det har blivit många timmar i bil och fotograferandet har fått stå tillbaka – känns det som. Men när jag tittar i bildmappen så har det ändå blivit en det bilder.

Mina kompisar brukar reta mig för att jag aldrig är utanför Kalmar län. De har fortfarande rätt. Men under vintern har jag har sträckt på mig norrut och far nu verkligen runt i hela länet och plåtar. Jag har börjat knyta nya kontakter i Västervik och hoppas att mitt fotograferande ska ta fart där också.

Jag har gjort en nystart på den här bloggen eftersom den historiskt sett är mest etablerad och det är härifrån jag får kunder som vill köpa bilder. Det är rörigt med två bloggar, men det bekräftar väl bara min rotlöshet och mitt bristande tålamod…

För att knyta samman vintern så har jag satt ihop ett nästan sju minuter långt bildspel med en del av vinterns bilder. Det hängde med några bilder från i somras också och så råkade det komma med en typ fem år gammal innebandybild.


Inga kommentarer: