söndag 12 april 2015

Några avtryck från senaste veckan #15


Imorgon är det på med blåstället igen, eller som lärare så handlar det väl främst om att hitta whiteboardpennan och komma ihåg lösenorden till alla inloggningar. En veckas påsklov har varit en lisa för själen, men det ska också bli skoj att jobba igen – det var flera år sedan jag kunde skriva nåt sånt, men det tycker jag!

Jag är ju kluven. Läraryrket är ju ett slags kall och man har stor personlig frihet att forma arbetet, eleverna och undervisningen. Det gillar jag. Men samtidigt så hänger man i galgen med att eleverna kommer klockan åtta och man arbetar efter ett schema. På fritiden med fotograferandet så är det helt annorlunda. Där finns inga måsten, inga tider, utan jag går på känn, halkar in på olika ställen, fikar, träffar folk, tar nån bild, besöker nån tillställning, fikar ännu en gång och pratar med några till...


Min fotokompis Kjälle har återupptagit cyklandet och tar en tre, fyra, fem, sex mil varannan dag. Kasper här nedanför träffade jag i påskhelgen. Han har hunnit bli fem och ett halvt år. Det känns inte så länge sen som han var nyfödd. Första bilderna tog jag på honom när han var sex dagar.



Åkte förbi Emsfors gamla pappersbruk. Som en nutida ruin står tegelbyggnaden där intill Emån och återgår långsamt till naturen. Tog även en tripp till Stensjö by. Mötte dock ingen Volvo på vägen, men den vyn har funnits i Volvoreklamen denna vinter.


Inga kommentarer: