måndag 25 januari 2016

Figeholm, söndag kväll

På söndagskvällen hade vi årsmöte i Hamnmagasinets Vänner. Jag är sekreterare sen arton år och vi driver sjöfartsmuseet i Figeholm. 2200 besökare i museet förra året. 280 medlemmar i föreningen. 75 personer kom till årsmötet där vi brukar hålla det formella mötet kort och i stället bjuda på kaffe, lotter och bildvisning för allmogen. Jag är typ yngst. Den näst yngsta är typ 75 år...

Pengar ska räknas. Leffe och Bimma dricker kaffe.

Bo Sage har hunnit bli 84 år. För utsocknes så är han ortens sista fotograf. Han och hans far har fotograferat alla bröllop,  konfirmationer, körkortsbilder och hus i Figeholm mellan 1920 och 1997 då Bosse lade ner ateljén och gick i pension. Han hjälpte mig mycket med framkallning när jag var liten.

Berg antecknar nåt som Linnéa har kunskap om.

Erik och Leffe städar.

Och i köket är det full aktivitet och de satte mig i arbete med att torka disk när jag visade mig...

Inga kommentarer: