tisdag 12 januari 2016

Masters, slask och inget annat


Jullovets absolut sista timmar är här och jag ägnar dem åt snooker på Eurosport. Mark Williams mot Ronnie O'Sullivan. Båda gamla världsmästare, båda fyllde 40 förra året. Båda har kanske sett sina bästa dagar. Båda blommar ibland upp och presterar. De har mött varandra oräkneliga gånger. Williams vänsterhänt från Wales som gillar det mjuka positionsspelet med små marginaler. Hans ingång är oftast långa attackstötar ur oväntade lägen. Brittiska O'Sullivan har den skrikigaste publiken och spelar lika bra med både höger och vänster hand och när han är i form så äger han fullständigt köbollen. De är gamla och trygga och hetsar inte upp sig. Men det är frustrerande att se dem missa, när orken och koncentrationen brister hos gubbarna.

Vintern kan inte bestämma sig riktigt för vad den vill. Ena dagen är det minus och snö, men mestadels så är det noll och slask. Precis som vanligt.

Jag var och köpte mig en ny skrivare idag. Åskan tog den gamla i somras och jag har klarat mig sen dess, men det är smidigare att kunna skriva ut hemma direkt. Strax under sexhundra spänn för en laserskrivare. Gissar att det är barn som skruvat ihop den nånstans i ett bortglömt land i Asien. För övrigt kostar en ny pulverpatron åttahundra spänn till samma skrivare.

Bilderna tog jag i somras.




Inga kommentarer: