torsdag 27 oktober 2016

Tre bilder från en fin onsdag


Det var väl en del som fick skrapa rutorna på bilen igår, för första gången denna höst. En klar fin morgon och det var skönt att traska bort till jobbet vid halvåttatiden. Jag tror aldrig jag trivts så bra med ett jobb som mitt nuvarande denna höst.

Jag tror jag hade en bunt lektioner, minns inte så noga, lite möten och prylar att fixa och dagen rullade på. Kvällen tillbringade jag på Briggen med musikalisk underhållning av Murre och många bekanta runt omkring. Träffade på några gamla pensionerade journalister som jag hängde en del med på Radio Kalmar under gymnasietiden i mitten på 80-talet. Har inte träffat dem sen dess. Fick lite gamla vibbar. Murres sång om Stadsparksallén gjorde ju inte saken sämre. Ungdomen kom liksom tillbaka och hälsade på. Kändes fint att promenera hemåt i nattens mörker.



Inga kommentarer: