söndag 9 oktober 2016

Senaste veckan #40


Jag har gått omkring och sagt att min utställning i Lofta hänger tre helger. Men när jag satt i bilen idag och funderade över datumen så insåg jag att bilderna hänger fyra helger. På ett sätt positivt, för det innebär att jag får en vecka till och det känns bra.

Just nu så är jag totalt slut. Förutom lärarjobbet den gångna veckan så har jag ägnat tre kvällar åt att flytta och städa ur det gamla. I fredags eftermiddag hängde jag upp en ny utställning på Visbiblioteket i Västerviks bibliotek. I lördags åkte jag mellan olika butiker och köpte saker som behövdes, mellan varven plockade jag i ordning och sorterade här i mitt nya hem. Gjorde av med en massa pengar på småsaker som behövdes.

Idag var jag i det som numer är mitt fritidsboende och hämtade ut alla fotografier och fotoböcker och mycket av mina gamla texter. Fyra pappkassar och en flyttkartong med fotografier och ett antal kassar med böcker. Jag avskyr att ha en massa onödiga saker. Nu har jag i min 38 kvadratmeter lilla lägenhet exakt det jag behöver och vill ha. Allt övrigt skulle jag kunna slänga!

Kameran har legat på hyllan, eller i jackfickan, även denna vecka. Fokus har varit på utställningar och flytt. Men nu är det i princip klart. Ge mig en vecka med avkopplande kvällar. Sen kommer jag igång igen med kameran. Det är inget löfte, men en målsättning!











Inga kommentarer: