söndag 24 juli 2016

Bilder från årets Östersjöfestival i Karlshamn


På fredagskvällen besökte jag Östersjöfestivalen i Karlshamn. Började med att koppla av en timme i kulturkvarteren där en blåskvartett underhöll med allt från gamla klassiska pärlor till hårdrock. Det var laidback och skönt i skuggan denna heta dag. Sen gick jag bort och tittade på festivalparaden som förberedde sig.

Jag tog några bilder där paraden startade och sen gick jag bakgatorna bort och fångade tåget när det närmade sig torget och avslutningen. Första delen av kortegevägen är det massor med folk medan den sista biten är mer bara en transportsträcka mot torget. Där brukar jag hitta mina bilder.







Jag tog några bilder vid skaterampen i kanten av torget och sen sprang jag på lite gamla vänner som bor i Karlshamn så det blev ju ett familjeporträtt på dem också, innan jag åt en Smålandsrulle och åkte hem. Mina Karlshamnsvänner var det som en gång fick mig att upptäcka Östersjöfestivalen.


Inga kommentarer: