fredag 15 juli 2016

Min dag i Instaxbilder (fjortisvarning)


Jag skulle ju egentligen ha varit i Västervik idag och ställt ut bilder i en gerillautställning vid Båtsmansstugorna. Men åtminstone här i södra länsänden så strilade regnet ner på förmiddagen och det kändes inget kul. Så bilderna visar vi i stället imorgon kl 12-17 för er som är i Västervik.

Hamnade i soffan och sov hela förmiddagen. Sen blev det en lunch här hemma. Tror det är andra gången på sommarlovet som jag inte äter ute. Det blev en sommarlunch med potatis och matjessill. Och öl och snaps. Den där lilla flaskan med Renat köpte jag 2008. Det brukar bli en snaps på sommarlovet och en snaps till julmaten i mellandagarna. Så en sån där liten flaska räcker länge :)

Som ni förstått så tog jag min Instaxkamera och fotograferade min dag, vet att det är fjortisvarning. Lite Instagram fast på pensionärsvis. Men jag växer aldrig ifrån den där barnsliga nyfikenheten när fotopapperet kommit ut ur kameran och man ser bilden sakta växa fram. Med den kameran fotograferar jag också helt annorlunda. När varje bild kostar 12 kr så slösar man inte på samma sätt.

Och så är det ju nåt speciellt att få en bild att hålla i handen. Det är lite som printarna som jag visar i Västervik imorgon. Det blir nåt särskilt!




Inga kommentarer: