söndag 31 juli 2016

Senaste veckan i bilder #30


Inför sommaren kom det upp några roliga skyltar i Kalmar. I fredags hängde jag lite runt några av dessa skyltar och väntade in att det skulle bli en bild. Det blev lite motstridig effekt i bilderna som jag tycker blev kul.

Det blev lite dans också i veckoslutet. Fliseryds hembygdsförening firade 75 år och Pataholms folkdansgille var där och dansade. Passade på att köpa en hemstickad mössa inför vintern. Idag var det Pataholm och kulturdag som stod på programmet. Köpte knäckebröd bakat i en av byarna i socknen och så åt jag ostkaka och grädde förstås.

Hamnfestivalen i Oskarshamn kändes avslagen. Det är mest öltältet som drar allmogen. Jag kände ingen lust alls att försöka plåta i minglet. Jag känner mig inte alls lika bekväm som på exempelvis Latitud eller Hultsfred. Vet inte om folk dricker mer när de inte betalat inträde för att höra musiken?

På scenen kan man dock se en del lokala guldkorn. Mixed Dance Crew gillar jag som ni vet. De hade med ett parkourinslag som jag hoppas kunna plåta fler gånger. Det är urbant och bildmässigt.

Jag måste säga att det känns bedrövligt att det inte blev några Sjöfartsdagar vid Norra kajen i Oskarshamn i år. Detta inarbetade koncept som dragit massor med folk och på ett perfekt sätt kompletterat Hamnfestivalen samma helg. Det tar tid att bygga upp men är enkelt att rasera.






Inga kommentarer: