torsdag 28 juli 2016

Lite från senaste veckan #29


Det är ju märkligt att tiden går fortare på sommaren än under vinterhalvåret. Redan inne i halva vecka trettio och sommarlovsdagarna börjar snart ta slut. Jag var utarbetad i slutet av våren och har medvetet tagit det lugnt under sommaren och bara suttit stilla i skuggan här hemma och läst eller bara filosoferat.

Katten har det vart nån vajsing med. I söndags haltade han och hade konstiga ryckningar i ena bakbenen och pep ynkligt och jag var övertygad om att det var dags för veterinärbesök. Men på måndagen kunde han gå men när han skulle sätta sig ramlade han liksom bara omkull. Aptiten verkar det inte fel på. Idag åt han kallrökt lax för glatta livet och han verkar konstant byta päls för det blir mycket hår...



Jag har gjort en investering i mig själv. Tänkte först byta ut min snart fem år gamla MacBook Pro, men hoppas den håller ett år till, för nu har jag i stället satsat pengarna på en professionell mentor som bollplank ett år framöver. Jag tycker att mitt foto gått i stå och behöver få en kick för att komma igång igen och utvecklas.

Några utflykter har jag ändå hunnit med. Jag var på Hård Klangdagen i Vånevik och där i stenbrottet lyssnade jag på buskspel och hittade en gubbe att plåta som hette Peter. Och så var jag ute på Hasselö och Sladö i Västerviks skärgård och fick en väldigt liten kompis. Har inte hämtat ut mitt nya pass ännu, lär inte bli några utlandsturer denna sommar. Men några utflykter här i närområdet ska jag hinna med under de veckor som återstår av sommarlovet.





Inga kommentarer: